2019. augusztus 7., szerda

Garázsvásár és minimalista életmód

Elnézve azt a rengeteg kacatot, felesleges holmit, amit kiszelektáltam az elmúlt 4 hétben a lakásból, azt hiszem tényleg nem hülyeség a minimalista életmód. Igaz, az sem tetszik, amikor a 4 csupifehér fal van, meg valami kockadizájn bútor két bögrével meg egy kaktusszal egy szobában, plusz  a gardrób 5 fehér pólóból és egy fekete farmerből áll, de ez a rengeteg nem, vagy alig használt holmi ez elkeserítő. 
J. persze rögtön ki akar dobálni mindent, de egyrészt legyünk ugye környezettudatosak, másrészt csomó cuccunk volt/van, amit mondjuk ajándékba kaptunk, de pl soha nem használtunk, mert vagy nem volt rá eleve szükségünk, vagy már volt belőle egy hasonló darab, ezeket sajnálnám kidobni. Ezek egy részét vagy barátoknak adtam oda, vagy eladtam jófogáson.  És vannak olyanok cuccok is persze, amiért pénzt nem fogadnék el, de valakinek még tuti hasznosak, pl. ajándékba kapott mécsestartó, ami soha nem tetszett, stílusban sem passzol, nyilván kidobni nem fogom, de kerülgetni sem akarom, vagy ilyen pl a puha falú utazós bőröndöm, aminek annyi az össz baja, hogy hiányzik a tetején az egyik díszbogyója, meg az egyik zippjének a textil lógója. Még nem tudom ezekkel mi legyen, szerintem felteszem ilyen minden ingyen csoportba, hátha valakinek kell.
A nem használt/megunt/kinőtt ruhák egy részére a barátnőim csaptak le, egy részére Anyósom kolléganői, illetve ők segítettek egy jelentős adagot eljuttatni rászoruló családoknak, de még mindig van egy adag, új cimkés, soha nem használt, vagy max 1-2 használt darabok, amik még itt figyelnek. 

Valami olyasmi kéne, mint az amerikai filmekben a garázsvásárok, de itthon ennek szerintem nem nagyon van kultúrája, meg panelban kicsit macera, egyrészt nem szívesen engednék be a lakásba vadidegeneket, másrészt a szomszédok lincselnének meg, ha lehordanék mindent a ház elé egy ideiglenes standra. Gondolkodtam már azon is, hogy csinálok egy facebook oldalt "Garázsvásár"címszóval, nade az még melósabb lefotózgatni mindent, meg még elpostázgatni utána a cuccokat. 
Ti hogyan oldjátok meg az ilyen felesleges, megunt cuccok elpasszolását? Van valami jól bevált módszeretek, helyetek, ahol ezeket el lehet adni?

9 megjegyzés:

  1. En sztem 5 v 6 zsak ruhat meg cipot adtam a Maltaiaknak amikor elkoltoztunk. Azok a butorok, amik nem kellettek meg mentek egy charity shopnak (lefotoztam, eljottek egy kamionnal, elvittek). A kacatokat meg kidobtam. Kicsit szegyellem magam, de felujitas mellett ennyi ment :(.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Megértem, és szerintem nem ciki, rohadt fárasztó a költözés, de a felújítás is.:( Még egyelőre én is kitartok, de aztán ha nem haladok a gyerek szobájával és továbbra is ott figyel majd ez a sok holmi, hát szerintem én is a rövidebbik utat választom majd.:D

      Törlés
  2. Az utcankban van egy charity shop, oda vittem hasznalhato dolgokat. A legjobb ruhakat baratnokkel cserebereltunk el. Es hat sok minden ment a kukaba is. Konyveket vittem nyitott konyvespolcra is, az ertekesebbeket moly.hu-n probaltam eladni, hat lassu folyamat mondjuk. Lehetne tobb penzt csinalni belole de rengeteg energia es tovabb kell tarolni, persze volt amit sikerult eladnom helyi FB csoportban.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ügyes vagy, és jó, hogy mondod a moly-t, m. barátnőm meg könyveket passzolna el, de egyelőre csak valami helyi mami csoportban próbálta eladni, persze tök sikertelenül. Én még az antikvárt mondtam neki, de fogalmam sincs ott mennyiért veszik be a nem is olyan régi könyveket. Gondolom bagóért.

      Törlés
  3. Mi is mindig az egyik szeretetszolgálatba szoktuk elvinni a nem használt (de még nem szakadt, elnyűtt) ruhákat, cipőket, sokszor még egyebet is.
    Most a költözés miatt mi is rengeteg dolgot kiszortíroztunk, mondjuk mivel cuccolni kell egyik helyről a másikra, mi nem kegyelmeztünk túl sok dolognak, kíméletlenül kidobulátuk/szelektáltuk, amit sosem fogunk használni.
    Szerintem amúgy érdemes bizonyos időközönként nekiesni a lakásnak - de lehet ez utópikus elképzelés -, hogy ne évek alatt felgyülemlett, mozdíthatatlan mennyiségű holmit kelljen elvinni akárhová. Mert minél nagyobb a kupac, annál inkább nincs kedve az embernek semmit se kezdeni vele igazából. Legalábbis nekünk ez a tapasztalatunk.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. No igen, így, hogy már nekünk sem lesz egy üresen álló vendég szobánk, amit J. következetesen csak "kupi szobának" hívott, így asszem többször fogom én is kiszelektálni a holmikat. A kamrában, konyhában ez működött, ott azért mégis sűrűbben megfordultam:D

      Törlés
  4. A környéken, ahol laktam ott többször rendeztek ilyen garázsvásárokat. A szórólapjuk alapján több anyuka, család állhatott össze, és egy olcsóbb helyen, valakinek a garázsában tartották meg a vásárt. Talán a Fb-on szerveződtek, rendeződtek. Előre regisztrálnia kellett annak, aki árulni szeretett volna, hogy kaphasson asztalt, és ne az legyen, hogy "nyolcvanan" odaborítják a cuccaikat és csak egy káosz legyen az egész. Biztosan nagy energia meg sok idő egy ilyen koordinálni meg leszervezni, de nekem jó ötletnek tűnt. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ez nagyon jól hangzik! Ha nem társasban laknánk, egy ilyen én simán el tudok képzelni, és még be is vállalnám. Ez Bp-n volt, vagy vidéken?

      Törlés
  5. Budapesten volt. A MOM park "alatt" a volt sportkórház környékén laktam, társasházas, még csak nem is a "hűdenagyonmenő" környéken. :)
    Lehet, hogy érdemes lenne a fb-on első körben csak egy véleménykutatással indítani. Aztán hátha lenne valaki kerttel/garázzsal/kisebb helyiséggel..

    VálaszTörlés