2019. szeptember 2., hétfő

A sötétség földjén

Amióta terhes vagyok, sokkal mélyebben érintenek az igazságtalanságok, társadalmi problémák (hello hormonok) és mások hülyesége. Szerencsére ott még nem tartok, hogy mindenféle cikk alatt vadidegenekkel leálljak szájkaratézni, de a saját családomban (bár ez inkább J. családjában) egyszerűen képtelen vagyok elmenni a nyilvánvaló emberi ostobaság, a gyűlöletkeltés és igazságtalanság mellett. Annak nem vagyok híve, hogy az ember lépten-nyomon hangoztassa politikai véleményét, hovatartozását, szerintem ez tökre magánügy, de ha valaki képes értelmesen beszélgetni, neadjisten vitatkozni erről, hát állok elébe. Mert nem az zavar, ha másnak más a véleménye, hanem az zavar, ha valaki saját magának ellentmondva, nyilvánvaló tényekre fittyet hányva, 0 toleranciával és nyitottsággal, habzó szájjal szajkózza a magáét. És persze el lehet, és sokszor el is kell menni ezek mellett, mert tényleg van az a szellemi szint, amire csak süllyedni lehet, de nem érdemes. De biztos, hogy mindig jó, ha ignoráljuk ezeket? Biztos, hogy mindig az a helyes, hogy ha elmegyünk mellettük legyintve, és nem mondjuk el asszertíven a véleményünket, amely egy másik perspektívát mutathat?

 A tanárok a saját ostobaságuk okán keresnek keveset, mert minek mentek tanárnak, ha úgyis tudták előtte is, hogy szar a fizetés, és amúgy is felkészületlenek és kritikán aluli a színvonal az oktatásban, szóval még jó, hogy keveset keresnek, mert ennyit is érnek. Aki jó tanár, az kevés fizetéssel is jó tanár.-szólt a sommás vélemény, ami nálam elrúgta múltkor a pöttyöst, de kurva messzire.
Ma kettő darab szivárványszínű ajándéktáska, évnyitón való felbukkanása okozta a komment és nem burkolt gyűlölet cunamit, merthogy ez a hőbörgő Apuka szerint nyílt melegpropaganda, és köztiszteletben álló, példamutató emberek (amúgy számára is tök ismeretlen tanárok) arra buzdítják a kis elsősöket, hogy saját nemükhöz vonzódjanak, ami totálisan természetellenes. Ez "vérlázító és meg kell védeni a  hazát, a társadalmat, és az Apuka eszméit", aki egyébként toleránsnak, elfogadónak vallja magát. (igen-igen)
Azért kíváncsi lennék, hány elsős nem egy szimpla, színes papírretikült látott az eseményen, és vajon a nagy toleranciában az milyen üzenet a gyereknek, ha Apuka foggal-körömmel harcol és felháborodik egy színes papírszatyron, mert fúj-fúj melegek, és kiderül a gyerekéről később, hogy meleg? Vagy van szelektív tolerancia ebben a kérdésben- másé gáz, enyém okés? Nem hiszem. Btw 36 évem alatt láttam pár szivárványt, szivárványszínű cuccot, melegfelvonulást, néha meleg emberekkel is lógok, de ettől még nem kaptam kedvet a lányokhoz. 






5 megjegyzés:

  1. Hétvégén pontosan ugyanezen a szivárványos témán szólalkoztam össze otthon a szüleimmel. Nem tudom, ismered-e a ciniminises reklámot (nálunk itt Pesten nincsen tévé, úgyhogy eddig nem találkoztam vele), hát én nagyon nagyokat néztem, mikor most hétvégén megláttam (konkrétan két oldalról nyalja ki a középsőt a két négyzetecske). Röhögve mondom, hogy mi ez a reklám - mire az otthoniak visszakérdeznek, hogy miért és a coca cola plakátját láttam már? Én meg ültem ott, és rohadtul nem értettem, hogy mi van. Anyukám konkrétan azt mondta, hogy hát mégis hogy gondolják ezt, meg hogy divat manapság melegnek lenni, különben sem kellene ezt így ennyire nyíltan, és hogy ez egyáltalán nem normális.
    Mondtam neki, hogy 100 évvel ezelőtt az se volt normális, ha kivillant a vállad a ruhád alól vagy hogy a nők arról ábrándoztak, hogy egyszer szavazhatnak, dolgozhatnak, stb. Meg hogy egyáltalán hol van az rendben, hogy 500 méterről tökéletesen látható félmeztelen srácok vagy fehérneműs nők képét látom a hirdetésen (vagy hogy a gyerekeknek szóló reklámban ilyen durván szexuális töltetű jelent van) - és az rendben van -, de megy a hőbörgés, hogy két lány/fiú együtt iszik a kólájából.
    Na szóval ezzel a hosszúra nyúlt megjegyzéssel csak azt akartam mondani, hogy meglepő, milyen korlátoltak tudnak lenni az emberek, még azok is, akikről úgy tudod, hogy értelmesen tudnak gondolkodni. Láttam akkor rajtuk, hogy teljesen kiégnének, ha bárki a családból közölné, hogy akkor ő mostantól az azonos nemű valakijével akarja leélni az életét. És szerintem ezek az emberek nem tesznek különbséget család/idegen között. Ezzel érik el, hogy az életben soha nem meri majd megmondani mondjuk a pici fiuk, hogy igazából a Kis Pistába szerelmes negyedik óta.
    Áhhh, felbosszant.

    VálaszTörlés
  2. Jah és ez az a reklám: https://www.youtube.com/watch?v=PufvrrFbTb0
    ... :DDD

    VálaszTörlés
  3. Nem láttam,de...hát lehet nekem jár más rugóra az agyam, de én ebben nem szexuális töltöttséget látok, hanem kannibalizmust?:D Én mondjuk az M&M-es reklámon is kiakadtam, hogy a csaj meg a pasi, miért akar megenni egy dundi, beszélő cukrot, aminek lába meg keze van? Igen, tök igazad van, hogy 100 éve hol voltak még a nők is, meg akkor más volt a "normális", elfogadott. Nálam végül a szatyros topiknál az rúgta el teljesen a pöttyöst, hogy valaki berakott egy hitleres képet válaszul a "liberális" hozzászólásomra, és azt a topic indítója, meg még pár homofób ismerőse lájkolta és viccesnek találta. És ott volt a határ, hogy f@szkalapokkal teljesen felesleseg további eszmecserét folytatni.Ez nem tudom mennyire fog amúgy a későbbiekben problémákat szülni a családban, de mondtam a férjemnek, hogy én most egy db-ig szeretném ezt a családot a való életben kicsit ignorálni.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hát lehet én vagyok ilyen perverz, de nekem rögtön ez ugrott be:D
      Otthon egyébként végül én is mondtam, mert láttam a hatalmas nem tetszést, hogy én ugyan senkire nem fogom ráerőltetni a véleményem. Amúgy azt gondolom, tényleg felesleges is, mert annak sincsen sok értelme, amikor valaki mániákusan rá akarja erőltetni a saját igazát a másik félre.
      Ilyen esetekben szerintem ha másért nem, legalább a lelki békéd miatt biztos előrébb vezet a "hülyékkel nem vitatkozom" elv.

      Törlés
    2. Nem akartam én mondani, hogy perverz vagy, hihi:D Nem, senkire sem szabad véleményt erőletetni, de asszertíven szerintem el lehet mondani ki mit gondol, és meg lehet hallgatni a másikat is (még ha szerintem hülyeség is amit mond), viszont nekem egy poénak szánt hitleres, feliratos kép, sem az asszertív véleménynyilvánításba, sem az értelmes, intelligens gondolkodásba, sem sehova nem fér bele. (fel nem foghatom, hogy egy szivárványszínű zacskó és mondjuk a hozzá társított melegség, miért veszélyesebb és durvább hitlernél és annál, amit képvisel(t).)

      Törlés