2021. december 3., péntek

Amitől mostanában felkúszik az agyvizem 1.

Nem tudom kinek a fejében fordul az meg egy világjárvány kellős közepén, lázas, felsőlégúti tünetekkel, hogy "ez tuti csak egy sima megfázás". Ja várj. Anyósoméban. Persze minderről elfelejtett előzetesen szólni és még akkor sem derült ki, hogy apósom beteg, amikor megérkeztünk hozzájuk két hete, hogy szülinapozzunk. "Papa pihen, mert fáradt." Aztán jóval később lett világos, hogy papa azért fáradt, mert szarul van, és csak azért nem lázas, mert megevett egy komplett gyógyszertárat. Mivel én meg tök naív vagyok, és jóhiszemű, azt gondoltam, hogy hát biztos tényleg megfázott, ők sem járnak sehova. Aztán pár nappal később kiderült, hogy deeeee, Papa a lerobbanása előtt lelkesen segédkezett maszk nélkül egy közösségi ház felújításán többedmagával. 

A szülinap után 5-6 nappal J. mondta, hogy olyan mintha megint kijött volna az allergiája, viszont fáj mindene, ami gyanús, úgyhogy teszteltünk. Másnap a gyerek orra kezdett el folyni, úgyhogy teszteltünk. Mindkét esetben pozitívat. Szóltunk is anyóséknak, sógoréknak, akik velünk voltak a hétvégi szülinapon, hogy mi a helyzet. Azt, hogy a gyerek pozitív, Anyósom azzal kommentálta, hogy: "jaj, de hát akkor ő már kifelé jön belőle".... Merthogy szerinte a gyerek volt covidos (5+ héten hát...)és ő fertőzött minket le. Hogy ezt hogy logikázta össze, azt ne kérdezzétek, számomra követhetetlen.
MiniJé október vége óta itthon volt, felsőlégúti betegségekkel, sosem volt lázas, teszteltünk, nem covidos volt. A szülinapra is teljesen tünetmentesen mentünk, és a szülinap utáni héten ment kemény két napot bölcsibe, aminek ugye a második napján tesztelt az apja egy pozitívat. Kérdeztem Anyósomtól kedvesen, hogy a papa tesztelt? Nem lehet, hogy ő volt covidos, és nem csak megfázott? "Ja neem, Papa ilyen hideg időben mindig megfázik! Meg akkor én is elkaptam volna."  Világjárvány van bakker, nincs olyan, hogy közösségben voltam és szimplán megfáztam! Persze másnap hívta J.-t, hogy ő mennyire rosszul van, lázas, köhög....és pozitív lett a tesztje....

A mai napig nem érti mi ezzel az egésszel a baj. Mondjuk október elején, amikor az ő szülinapja volt, akkor a kis unokaöcsi volt napokig magas lázzal, köhögéssel beteg, mondta, hogy nem baj, menjenek csak le nyugodtan a szülinapjára, miniJé-nek úgysem baj ha elkapja, hát úgyis edződik a bölcsiben... és akkor mondtam, hogy oké, viszont akkor mi nem megyünk, mert én meg nem szeretném feleslegesen fertőzésnek kitenni a gyereket. És akkor még sógorék hezitáltak, hogy mielőtt elindulnak, azért csak megkérdezik a gyerekorvost, aki persze mondta, hogy hát ők tudják hova akarják hurcibálni a beteg gyereküket, de legalább olyan helyre ne vigyék be, ahol más gyerekek is vannak....Én fel nem fogom, hogy ez miért nem evidens?
                                                                Sambelstories




1 megjegyzés: