2017. október 28., szombat

Otthon vagy nem otthon?

Két napja azon dilemmázok, hogy beadjam -e a kérvényem, hogy állandóan itthonról dolgozhassam, vagy ne. A kérdés elsősorban azért merült fel, mert mostanában egyre több..khm frusztráló dolog történik az életemben, ami azzal jár, hogy full ideg vagyok, nem eszem, random elbőgöm magamat, és hát a munka is kezd olyan irányt venni, ami nem igazán jó, ellenben nem szeretnék most melót váltani, több okból kifolyólag sem.

Beszélgettem  pár barátommal, meg persze Férjjel is az itthoni melóról, és hát mindenki azt mondja, hogy hülye vagyok, ha ezt most nem játszom meg.

És persze nem lennénk Mike-kal barátnők, ha nem kezdenék el rögtön pro-kontra listát írni.

Előnyök:
- min. 2 óra bkv-zást megspórolok az életemből, ami hasznosabb dolgokra tudok fordítani: pl.:házimunka elvégzése, edzés, alvás, bevásárlás
- többet tudunk relatíve együtt lenni J-vel, mert nem arra megy el az itthoni időnk, hogy akkor házimunka, főzés stb, így J-s nyugodtabb lehetne, hogy neki már csak a tiszta, meleg otthon jut, meg én 
-nem idegesít a kolléganőm. Annyira. Bazira idegesít, de hátha így nem, hogy nem kell élőben hallgatnom.
- ha nincs annyi meló, tudok tanulni közben, senki nem bámul bele a monitoromba
- ha már tanulás, kövezzetek meg, de open office-ban nem tudok gondolkodni, koncentrálni, tehát a kötelező tréningeket is nagyobb koncentráció mellett tudnám megcsinálni, nem beszélve a melóról
-így nagyobb biztonsággal tudnám kiépíteni a saját kis bizniszemet másodállásban, aztán majd meglátjuk
-lassítanám a halláskárosulásomat, mert nem kéne állandóan bedugott füllel léteznem, hogy koncentrálni tudjak
- bármikor rendelhetek itthonra cuccokat. Tudom ez nevetséges indok, de pl elég sokat vásárolok online(könyv, zöldség, ruha stb), de mindig meg kell szervezni,hogy akkor épp ne legyen meeting, ha meeting van, akkor valaki vegye már át helyettem, nem beszélve arról, hogy a kedvenc zöldségesem olyan lehetetlen időben szállít ki, amikor bent sem vagyok a munkahelyemen, és ez tök körülményessé teszi az egészet
-többé-kevésbé én osztom be az időmet
-nem csak időt spórolok meg,de nem annyira szeretek bkvzni sem, szal reggeli/du dugót kipipálhatnám
-megspórolom a bkv árát, ha program van, azt többnyire úgyis kocsival abszolváljuk, illetve szerintem csomót tudnék spórolni azzal, ha itthon lennék, mert nem kéne ásványvizet, ebédet vennem drágán (ez ált.-ban napi 2e Ft, de van hogy több)
-az itthon főzés következtében jobban tudnám tartani a diétát (jó efelől azért vannak kétségeim, de optimista vagyok)
-a jelen helyzetben nem kéne plusz energiákat ölnöm abba, hogy moderálom magamat, hogy ne bőgjek, hogy kedves legyek
-kisebb, minőségibb ruhatárat lehetne fenntartani, nem kéne mindennap vasalni, akár edzőcuccban is lehetne dolgozni (pizsama, mackó kizárt), a szünetekben miniedzést tartani (egy ideális világban, de persze törekedjünk)
-nem kéne minden áldott reggel sminkelni. Hát ez lehet száni, de minden reggel feldobok egy szolíd sminket, hogy ne úgy nézzek ki, mint egy beteg vámpír, hosszú távon viszont ez szerintem nem tesz jót a bőrömnek.


Hátrányok:
-körülményesebb kommunikáció a kollégákkal, lassabban áramló infó
-itthon kicsit jobban megemelkedne a rezsi, de szerintem még így sem annyira, ami több lenne,mint a megspórolt bérlet/kaják ára
-induló költség 50-100e, vennem kéne spéci széket, meg asztalt Az emelhető asztalról most lemondtam, mert nem találtam normálisat, nem horror áron. Mondjuk előbb-utóbb úgyis akartunk otthoni iroda cuccokat venni.
-antiszocosodás: igazából ezt látom a legnagyobb problémának, hogy félek x nap, hét után befordulnék, bár erre Mike-nak volt egy tök jó ötlete, hogy időnként co-workolhetnénk egymásnál,meg elméletileg hetente egyszer vagy hogy, be kell úgyis menni az irodába, ha tréning van, akkor többször. 
Ha őszinte akarok lenni,most mindkét szívem csücske kolléganő lelépett, így nem nagyon maradt ember, akivel szívesen bandáznék, illetve akivel igen, neki folyton nagyon sok melója, meetingje van, sokat utazgat, így ritkán látjuk egymást, szal nem oszt nem szoroz, ill akikkel még jóban vagyok, ők tök más részen dolgoznak, így velük is leginkább csak cseten tartom a kapcsolatot. Meg tervezem, hogy rendszeresen járok meetupokra, most épp találtam egy tök szimpi, lányos, programozós szeánszot, csak felül kéne emelkednem a lustaságomon.
-nem lenne többé fix helyem, így oda kéne ülnöm az irodában, ahol hely van,tehát messzebb a "csapatomtól"
-ha itthon vagyok, hajlamosabb vagyok többet dolgozni, úgy értem elfelejtek felállni, reggeltől -estig nyomom. Ezt mondjuk kicsivel tudatosabb odafigyeléssel lehetne javítani.
-itthonról nem tudnék annyira fejlődni szakmailag, kapcsolatokat építeni, tehát a cégen belül a fentebb lépésem korlátozottabb. Ez azt hiszem elég mondvacsinált indok, de azért írjuk fel.

Szóval ha összevetjük, a pozitív oldal sokkal több szempontot tartalmaz. Látszólag egészségesebb, kiegyensúlyozottabb, és költséghatékonyabb életet tudnék élni, ellenben némiképp antiszocabb lennék, illetve várhatóan a céges kötelékeim jobban meglazulnának, ami egyelőre nem zavar, de nem tudom, hogy a jövőre nézve ez mennyire jó.

Ti mit gondoltok? Van ezzel valamilyen tapasztalatotok, jó vagy rossz?


6 megjegyzés:

  1. Szerintem a rezsi emelkedése annyira nem jelentős. Én egész nap itthon vagyok, fűtök is, pisilni is járok és kb 25-30e szokott lenni a rezsim (ebből 10 a közös ktg) és egy csomószor van, hogy a nálam tornázók óra előtt és után is pisilnek, a babák miatt a fűtést akkor is bekapcsolom, amikor amúgy nem igényelném, szóval szerintem annyira nem jelentős a rezsi emelkedése. Biztos kevesebb, mint a bkv bérlet.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. De ha sok lenne,akkor hozzád járok majd fürödni.:D
      Egyébként én is azt gondolom, hogy a kaja+bkv spórolás bőven több, mint a megemelkedett rezsi.

      Törlés
  2. Én is itthonról dolgozok és imádom :) Vannak előnyök, hátrányok de nekem ez a fajta létezés sokkal jobban megfelel mint mikor "rendesen" bejártam dolgozni. Most sokkal többet dolgozok,de a saját ritmusomban. Az antiszociális viselkedés nagyon ott van, főleg, hogy nekem nem is kell emberekkel találkozni. Egyszerűen nincs türelmem a mások hülyeségeihez.

    Ha belevágsz tényleg alakíts ki rutinszerű összejárást hasonlóan gondolkozó emberekkel és a napi programba iktass be valami sportot, kikapcsolódást, plusz app is szükségeltetik ami óránként felállít a géptől!!!

    A költségekről nem tudok nyilatkozni, nem tudom már milyen másképp csinálni ezt az egészet. A kommunikációról azt kell mondanom, hogy megoldható, csak jobban oda kell figyelni, néha vissza kell kérdezni, felhívni az illetőt, hogy akkor most mi van, skype, email, van külön csapat számára messenger (slack) projekt management dolgok segíthetnek a jobb kapcsolat tartásban.

    Szerintem arra számítanod kell, hogy a régi csapatból simán kiesel, és hiába jársz be hetente egyszer, már nem leszel soha úgy tag mint előtte.

    De ha saját kis bizniszen gondolkozz, akkor még inkább érdemes megpróbálnod, max úgy beszéld meg hogy ez ideiglenes állapot hogy legyen visszautad ha mégse válik neked be.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A régi csapatom gyakorlatilag megszűnt, már csak a nemszeretem, meg a ritkán látott kolléganőből áll,illetve vidéken vannak még csapattagok, de velük ha 3 havonta találkozom, akkor sokat mondtam,csak a nemszeretemmel vannak közös bizniszeink, viszont ő is le fog lépni hamarosan. Tehát igazából a maradásomat sem indokolná a csapatkohézió megtartása, mert már lassan csapatom sincs:) És igen, egyelőre úgy van megbeszélve, hogy addig leszek home office-ban, ameddig a magánéleti dolgaim nem rendeződnek, illetve van valami próbaidőszak is, ha mégsem menne, akkor stornózható. Köszi a tippeket!

      Törlés
  3. szerintem nyugodtan :) én megőrülnék 1 hét után, de én tök szociális vagyok, meg szeretem a bentieket. de sokszor én is élek vele (heti 2 napot indoklás nélkül lehetünk) amikor szeretnék kicsit egyedül lenni. engem pont az idegesít ilyenkor, hogy nagyon nehéz kommunikálni a többiekkel, meg ugye a remote lassabb, mintha bent ülnék. de ha van ilyen lehetőséged és meg os oldható, szerintem lépd meg.

    VálaszTörlés
  4. Én 5ik éve itthonról nyomom, a férjem betegsége miatt. Először büntetésnek éreztem, de mivel napi szinten emberekkel foglalkozom, ugyanúgy megmaradt a kapcsolat. A benti munkatársakkal skype-on megy a kapcsolattartás, nagyobb élet van mintha egymás mellett ülnénk :) Nagyon kényelmes, mindent el tudok intézni a patikától a bevásárlásig. Mindig azt mondom rendesen nem is tudnék már dolgozni, nyilván ez nem igaz. De jelenlegi a helyzetből adódóan is és egyébként is nekem ez tökéletes. :) Ki kell próbálni :)

    VálaszTörlés